Sobota 28.5.2022
sk
Viliam
cz
Vilém, Viliam

Všeobecne sa baleniam kondómov nevenuje nijaká zvláštna pozornosť. Značky sa od seba nijak výrazne neodlišujú. Väčšinou prichádzajú v rovnakých škatuľkách obdobných tvarov a veľkostí, tvorcovia sa pohrajú maximálne s farbou či výberom obrázku. Títo dizajnéri však priniesli čerstvý konceptový dizajn, za ktorým sa skrýva filozofia hlbšia než v mnohých ženských  románoch.

Sex og Sundhed

Pre dánsku neziskovú spoločnosť Sex og Sundhed (Sex a zdravie) bolo vytvorené interaktívne balenie nabádajúce k bezpečnému sexu. Cieľovou skupinou bola mládež od 15 do 25 rokov a kreatívna dvojica vypracovala tento podarený nápad za 24 hodín za cenu zameškaného spánku, vypitého jazera kávy a hory thajského jedla. Balenie sa otvára sprava doľava a základná idea znie: buď bezpečný sex alebo žiaden.

Sex og Sundhed

Love Guide Condoms

Študent z Taiwanu Guan-Hao Pan postavil dizajn svojho projektu na tom, že efektivita kondómu často zlyháva na výbere zlej veľkosti. Aby bol výber bol čo najjednoduchší, Love Guide kondómy prichádzajú v piatich veľkostiach prezentovaných druhmi zeleniny a ovocia, na ktorých učitelia sexuálnej výchovy najčastejšie demonštrujú správne navlieknutie prezervatívu: uhorka, mrkva, banán, biela reďkovka či cuketa. Ako bonus, tieto prezervatívy sú šetrné k prírode. Sú síce len na jedno použitie (ako inak?), ale zato z rozložiteľného PLA plastu.

Love Guide Condoms

TOP condom

Ďalší zaujímavý študentský projekt, tentokrát dizajnérky Su Park z kanadského Montrealu, posunul balenie kondómov do trochu inej sféry a inšpiroval sa blistermi typickými pre balenia piluliek. Akronym TOP vznikol z celého názvu The Other Pill, čo sa dá chápať aj ako dôvtipná referencia na tabletku po, ktorej sa použitím kondómu možno vyhnúť. Balenie je koncipované tak, aby nebol problém ho schovať napríklad do kabelky.

TOP condom

Peacoque

Pomenovanie vzišlo z kombinácie dvoch slov: „peacock“ – páv ako symbol krásy a hrdosti s francúzskym slovom „coque“ – škrupinka. Nápaditý minimalistický dizajn inšpirovaný rozkladacím pávím chvostom môže poslúžiť aj ako dekorácia interiéru, napríklad dve balenia sa dajú skombinovať do abstraktnej podoby páva.Tento koncept sa zdá byť stále na predaj, takže ak má niekto v pláne založiť si továreň na prezervatívy, môže kontaktovať macedónskeho dizajnéra Petara Pavlova.

Peacoque

The Original Condom Company

Dvaja šľachtici z francúzskeho mestečka Condom (čistá náhoda) sa rozhodli vrátiť punc luxusu a elegancie krabičkou zaužívanou skôr pre diamantové náušnice či iný luxusný dar. Ich cieľom bolo odstrániť potenciálne rozpaky z bezpečného sexuálneho procesu a taktiež to, aby škatuľka prezervatívov mohla hrdo stáť na nočnom stolíku. S týmto balením sa vonkoncom nie je začo hanbiť: čierne krabičky sú doplnené čiernym zamatovým vnútrom a zlatým gravírovaným písmom. Ich webstránka je však žiaľ z nejakého dôvodu nedostupná a ponúknutá na predaj.

The Original Condom Company

Enjoy Our Nature

Drzé dvojzmyselné balenia inšpirované islandskou prírodou eufemizujú mužskú potenciu prostredníctvom typických prírodných prvkov: vodným gejzírom, sopečnou erupciou, polárnou žiarou či falickým kamenným útvarom. Dizajnérske duo Fridgerdur a Kristin Birna spolupracujú už desať rokov a dlhodobo sa venujú návrhom rôznych suvenírov z Islandu. Problém s týmito kondómami je, že si je ťažko vybrať jeden – alebo si ako suvenír z Islandu treba odniesť rovno všetky.

Enjoy Our Nature

„Otheos“ Condoms

Koncept kombinujúci zábery klasických gréckych sôch, typické grécke vzory a nezvyčajnú farebnú paletu sa bohužiaľ zatiaľ nezrealizoval. Zámerom dizajnéra Romana Shevchenka z Ruska bolo vyzdvihnúť to, že pôžitok sa nedá zmerať a že by sa ľudia za svoje túžby hanbiť nemali. Naopak, chce ich prostredníctvom svojho dizajnu vyzvať k tomu, aby sa stali sexuálnymi bohmi a bohyňami, ktorí na obaloch sebavedome žiaria.

„Otheos“ Condoms

Hypnotic Condom

Tento koncept mieri špeciálne na užívateľov v puberte. Podľa dizajnéra z Izraela menom Moshe Tal sa tínedžeri, ale aj mladí ľudia celkovo bezpečnému pohlavnému styku skôr bránia a z toho dôvodu sa medzi nimi zbytočne šíria pohlavné choroby. Dizajn preto cieli práve na nich v podobe trochu psychedelických, ale atraktívnych motívov, ktorými sa snažia pritiahnuť pozornosť práve týchto potenciálnych zákazníkov.

Hypnotic Condom

Good knight

Návrh bol vytvorený so zameraním na malajzijský trh. Malajzia je najväčší producent kondómov, takže značka chcela osloviť potenciálnych zákazníkov dôrazom na kvalitu a spoľahlivosť použitím slovnej hračky knight/night, kde rytier symbolizuje ochranu a samozrejme rytierstvo (voči dotyčnej dáme). Štít znázornený na obale je takisto metaforou pre ochranu, ale vizuál dopĺňa nenápadné zaoblenie dolnej časti štítu, aby tak pripomínala čiapočku prezervatívu.

Good knight

DUO Condoms

Re-design značky prezervatívov z Grécka sa nechal inšpirovať globalizáciou a univerzálnou rečou emotikonov. Ich koncept sa teda nesie v duchu piktogramov, ktorým má porozumieť každý, bez ohľadu na to, z ktorej časti sveta pochádza. Minimalistické, no výrazné obrázky v tvare kruhu na čiernom podklade odkazujú na sexuálnu slobodu 70. rokov a v podstate hovoria samé za seba.

DUO Condoms

Zdroje: thedieline.com, ifworlddesignguide.com, petarpavlov.com, thedieline.com, pitchengine.com, thedieline.com, behance.net, thedieline.com, packagingoftheworld.com
Titulná fotka: thedieline.com


Tagy:

Ako hodnotíš tento článok?

Pridaj svoj komentár

Komentáre 0

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Hľadať
TOP
Anketa dňa
Trending
Práve sa deje
Mám záujem o spoluprácu

    *dané pole je potrebné vyplniť

    Tip na článok

      Formáty: .jpg, .png
      Veľkosť max 15mb
      V prípade väčšej prílohy pripojte do tela správy link na wetransfer
      *dané pole je potrebné vyplniť

      Nahlásiť chybu na stránke

        Formáty: .jpg, .png
        Veľkosť max 5mb
        *dané pole je potrebné vyplniť